Sağlıklı bir gebelik için gerekenler

Sıhhatli bir gebelik geçirmek isteyenler, gebelikten önceki hazırlık sürecine ciddiyete eğilmelidir. Planlı bir hamilelik düşünen hanımların, bir jinekolog tarafından değerlendirilmesi gerekir. Ancak planlı olmayan gebeliklerde, mutlaka bunun öğrenilmesiyle beraber hekim kontrolünden geçilmelidir. Adından düzenli kontrollerin ihmal edilmemesi gerekir.
Gebelik döneminde her anne adayının kullanımı gereken folik asit, bebeğinizin nöral tüp defekti ile alakalı doğumsal sorunlardan korunması açısından yoğun şekilde ciddi bir şeydir. Bu nedenle planlı bir gebelik durumunda, folik asit almaya en az 3 ay öncesinden başlanması tavsiye edilir. Bunun dışında gebeliğin öğrenilmesinden itibaren folik asit alınmalıdır. Buna üç ay boyunca devam edilmelidir.
Gebelik öncesinde yapılan muayenede yada gebeliğin ilk muayenesinde kadında hepatit, toksoplazma, tiroit fonksiyonlarının ve rubella antikorları değerlendirilmesi amacıyla TSH değerlerine bakılması gerekir.
Gebelik dönemi hanım için fizyolojik bir süreç şekilde kabul edilse de, bazı alışkanlıkların gözden geçirilmesi gerekir. Genel olarak alkol ve sigara alışkanlığının terk edilmesi gerekir. Sigara içilen ortamlarda bulunmaktan ve girmekten sakınmalıdır. Bilhassa kafein içeriği olan çay, kahve, kola gibi içeceklerin içilmemesi gerekir.
Gebeliğin sıhhatli bir süreç olmasına yardımcı olmak için, sıhhatli bir beslenme düzeni olmalıdır. bununla birlikte uyku alışkanlığı düzenli olmalıdır. Ağır işlerden ve etkinliklerden ırak durulmalıdır. Stres yaşamasına neden olacak her şeyden kendisini korumalıdır. Yemeklerinde taze sebze ve meyve tüketmeli, balık, et, tavuk, yumurta ve süt benzeri içeriğinde protein olan yiyeceklere önem vermelidir. Çiğ besinlerden, dondurulmuş ürünlerden ırak kalmalıdır. Yiyecekler iyi yıkanmalı, süt ve süt ürünleri pastörize olmalıdır. Yemeklerini az ve yoğun yemelidirler. Aç kalınmamalıdır.
Gebelik öncesinde kronik rahatsızlığı olanlar ve ilaç kullanmak gereken kadınların bunu doktoruyla paylaşması gerekir. şeker hastası ve yüksek tansiyonu olanlar buna bilhassa dikkat etmelidir.
Gebelik döneminde kadınların çıkarlarını bulaşıcı hastalıklardan koruması gerekir. Bu sebepten dolayı bulaşıcı hastalıklar açısından riskli olan mektep çağındaki çocuklardan ırak durmak gerekir.
yine hamile olan hanımların sıcak banyo, sauna benzeri ortamlara girmemesi, röntgen merkezleri ve manyetik alanlardan ırak kalması gerekir. Bunlar bebeğinize ziyan verecek, gebeliğinizi riske sokacaktır.
Gebeliğin sıhhatli geçmesi için, düzenli biçimde hekim kontrolüne gidilmesi gerekir. Alınacak her türlü önlemden doktorunuzun bilgi sahibi olması gerekir. Bu arada doktorunuzun tavsiyelerine mutlaka uymalısınız.