Köpük Tedavisi ve Zararları

Köpükle Varis Tedavisi

Varis hastalığı bacak toplardamarlarının görevini yapamaz hale gelmesi sonucu olarak ortaya çıkan bir hastalıktır. Bu hastalığın tedavisi için varisli damarların ameliyat ile çıkarılması ya da varisli damarın bir şekilde kapatılması gerekir. Varisli damarların kapatılması için kullanılan yöntemlerden biri de köpük tedavisidir.

Köpük Tedavisi Nasıl Yapılır?

Köpük tedavisi varisli damarın kapatılması için çok sık tercih edilen bir varis tedavisi yöntemidir. Köpük tedavisi için kullanılan aterosklerol isimli ilaç özel bir alet yardımıyla köpürtülür. Köpürtülen ilaç varisli damarların içine doktor tarafından yavaşça verilir. Burada işlemin çok dikkatli yapılması gerekir. Çünkü varisli damarın dışına ilacın çıkması halinde morluklar oluşur. Daha ileri vakalarda ise damar çevresinde açık yaraların oluşması ihtimali vardır. Bu nedenle bu işi mutlaka bu konuda tecrübeli bir uzman doktorun yapması gerekir. Tavsiye edilen ise işlemin ultrason eşliğinde bir girişimsel radyoloji uzmanı tarafından yapılmasıdır.

Köpük Tedavisinin Zararları

Temel olarak köpük tedavisi zararsızdır. Ancak yukarıda da anlattığımız gibi ehil olmayan kişiler tarafından köpük tedavisi yapılmaya çalışılır ise ortaya açık yaraların çıkması mümkündür. Bu yaraların oluşmaması için gerekli önlemin doktor alınması mümkündür.

Köpük tedavisinin zararları hakkında daha fazla bilgiye http://www.varistedavisi.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.