Gebelik Hesaplama

Gebelik Hesaplama konusunda Bilmeniz Gerekenler

Gebelik hesaplama

Hamile olduğunuzu öğrenmenizle beraber, aklınıza takılan ilk sorular ekseriyetle \”şu anda karnımın içerisinde neler olmaktadır, bebeğim hangi boyutta?\” ve \”Bebeğim acaba ne zaman doğacak\” soruları olur.
evvela tebrikler. çok heyecanlı ve keyifli bir serüvende yol almaya başladınız. Hamilelik yolculuğunuzda, size hafta hafta hangi işlemlerden geçeceğinizi söz eden bir rehber sunuyoruz.
Gebelik Hesaplama
Kadın doğum uzmanları, gebelik takvimlerini hesaplarken sanılanın tersine döllenme tarihini değil, son adet tarihinin başlangıç gününü baz alır. Döllenme tarihsel ise, çoğunlukta son adet (menstrual dönem) tarihinden yaklaşık 15 gün sonrasıdır.
Her ne kadar yakınlarımızla konuşurken \”Bebeğin kaç aylık\” sorusuyla yoğun olarak karşılaşsak da, tıbbi anlamda gebelik takvimi oluşturulurken yapılan hesaplamalar, ay hesabına göre değil hafta hesabına göre yapılıyor. Doğum ise çoğunlukta 38. ve 42. haftalar içinde gerçekleşir.
Size sunacağımız takvim, yaklaşık bir tahmindir. Doğumların sırf yaklaşık %5`i tam şekilde tahmin edilen tarihlerde gerçekleşmektedir. Çoğu doğum gebelik takviminde tahmin edilenden bir hafta öncelikle yada sonra gerçekleşebilmektedir. Her hamilelik kendine özeldir, ve bebeğiniz ne zaman hazır ise o zaman size gelecektir.
Öte yandan, şunları da unutmamak gerekir ki;

• Adetlerin düzensiz görülmesi,
  • Tüp bebek tedavisi ile hamile kalınması,
  • Ovülasyon tarihinin gecikmesi,
  • Son adetin başlangıç tarihinin yanlış hatırlanması

gibi durumlar, anne adaylarının hamilelik haftalarında sapmalara neden olabilir.
Benzeri durumlarda en doğru olanı, kadın doğum uzmanınızın ultrason ölçümleri gerçekleştirmek suretiyle hamilelik haftasını tespit etmesi olacaktır. Doktorunuz, her şeyin yolunda gittiğinden emin olmak için genellikle randevularınızda idrar testi, kan testi, ve smear testi isteyebilecektir.

Bununla beraber,
Ceninlerin yürek atışlarının ilk duyulduğu tarih (ki genellikle 9. ila 12. hafta arası gerçekleşir),
Bebeğinizin hareketlerini ilk hissettiğiniz tarih (ki bu da çoğunlukta 16. ila 22. hafta arası gerçekleşir),
Doktorunuz nedeni ile gerçekleştirilen dip / uterus ölçümleri, ve dibin göbeğe ulaşma tarihsel (bu yaklaşık 20. haftada gerçekleşir),
Hamilelik takviminizin ne derece gerçeğe yakın bulunduğu meselesinde size önemli ipuçları verecektir.

Gebelik hesaplaması ile Sizlere sağlıklı ve mutlu bir hamilelik temenni ediyor, bu keyifli yolculuğunuzun sonunda bebeğinizi sıhhatli bir biçimde kucağınıza almanızı diliyoruz.